DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Tasarım Stüdyosu III
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MMD 301
Güz
2
6
5
10
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Dersin amacı öğrencileri bireysel dijital tasarım uygulaması konusunda yönlendirmektir. İki adet orta ölçekli, uygulama odaklı projeden oluşmaktadır. Bu projeler görsel araştırma, analiz, sorunsallaştırma, prototipleme, prova baskı ve sergileme gibi yetilerin gelişimini hedef alır. Öğrencilerden teslim tarihlerine, briflere uyarak yüksek kaliteli yaratıcı snouçlar geliştirmeleri beklenir. Öğrencilerin kişisel gelişimlerini 100 sayfalık (A4 boyutlarında basılı ya da dijital) bir çalışma kitabı şeklinde ya da 100 ileti içeren bir blog tasarımıyla göstermeleri beklenir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenci kendilerinin geliştirecekleri yöntemlerle özgün görsel araştırma tekniklerini üreteceklerdir.
  • Öğrenciler kategorizasyon ve klasifikasyon yöntemlerini kullanarak belirlenmiş kriterlere uygun görsel araştırmalar yönetebileceklerdir.
  • Öğrenciler sorunlaştırma tekniklerini kullanarak ve uygulayarak araştırmalarından tasarım sonuçları çıkarabileceklerdir.
  • Öğrenciler iş yönetimi ve motivasyonu için bireysel stratejiler geliştirme ihtiyacı hissedeceklerdir.
  • Öğrenciler prototipleme ve farklı tasarım ürünleri oluşturabilmek için uygun medyayı seçebilecek ve onunla çalışabileceklerdir.
  • Bloglar ve çalışma defterleri tutarak kendi tasarım süreçlerinin gelişimini belgeleyebilecek ve üzerine düşünebileceklerdir.
  • Final tasarım ürünlerini yüksek ustalıkla sergileyebileceklerdir.
Ders Tanımı Dijital Tasarım Stüdyosu I, günümüz kullanıcı odaklı multimedya toplumuna yönelik tasarımlar yapan öğrencilerin görsel yöntembilimlerinin geliştirilmesi ve uygulama yetilerininin güçlendirilmesi üzerine hazırlanmıştır. Eğitim; eğitsel denemeler, kritikler, seminerler, dersler, atölye çalışmaları, online tartışmalar ve bireysel çalışmalardan oluşur. Katılımcı bir anlayaşıa sahip olan stüdyoya öğrencilerin her hafta bir tartışma konusuyla gelmeleri ZORUNLUDUR.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Bellek, göstergebilim. Seçim Şekil-Zemin Görsel Arama Kamuflaj. Ödev 1
2 Gestalt - Alan Teorisi. Tasarım Hiyerarşisi, Renk Unsurları. Ödev 2
3 Çizgi Şekil İşaretleri, Simgeler ve ikonlar. Kontur alan dokusu. Ödev 3
4 Denge Kontrast Vurgu / Hakimiyet Hareketi / Ritim. Ödev 4
5 Tipografi: Bir harfin anatomisi, Tipografik Ölçme, Tipografik Standartlar, Tipografik Kılavuzlar. Ödev 5
6 Etkileşimli görsel tasarım. Ödev 6
7 Etkileşimli Veri Görselleştirme. Etkileşimli alanlar. Ödev 7
8 Video / animasyon temelleri. Ödev 8
9 Anlam iletmek için ses ve ışık kullanımı. Sınıf içi çalışma değerlendirmeleri.
10 Mimari iç ve dış mekanlar. Sınıf içi çalışma değerlendirmeleri.
11 Görsel tasarım için bir uyarıcı olarak çevre. Sınıf içi çalışma değerlendirmeleri.
12 Hızlı Prototipleme. Sınıf içi çalışma değerlendirmeleri.
13 Final projesi görüşmeleri. Sınıf içi çalışma değerlendirmeleri.
14 Final projesi jüri hazırlığı. Sınıf içi çalışma değerlendirmeleri.
15 Final projesi jürisi. Final projesi sunumu.
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

Kaynak için tıklayınız.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
-
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
8
60
Sunum / Jüri Önünde Sunum
-
-
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
8
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
6
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
8
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
-
Proje
1
52
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
300

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular.

X
2

Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer.

X
3

Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar.

X
4

Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.

X
5

Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır.

X
6

Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir.

X
7

Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur.

X
8

İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.

X
9

Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir.

X
10

Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest