Dersin Adı | Tasarım Stüdyosu III |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MMD 301 | Güz | 2 | 6 | 5 | 10 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencileri bireysel dijital tasarım uygulaması konusunda yönlendirmektir. İki adet orta ölçekli, uygulama odaklı projeden oluşmaktadır. Bu projeler görsel araştırma, analiz, sorunsallaştırma, prototipleme, prova baskı ve sergileme gibi yetilerin gelişimini hedef alır. Öğrencilerden teslim tarihlerine, briflere uyarak yüksek kaliteli yaratıcı snouçlar geliştirmeleri beklenir. Öğrencilerin kişisel gelişimlerini 100 sayfalık (A4 boyutlarında basılı ya da dijital) bir çalışma kitabı şeklinde ya da 100 ileti içeren bir blog tasarımıyla göstermeleri beklenir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Dijital Tasarım Stüdyosu I, günümüz kullanıcı odaklı multimedya toplumuna yönelik tasarımlar yapan öğrencilerin görsel yöntembilimlerinin geliştirilmesi ve uygulama yetilerininin güçlendirilmesi üzerine hazırlanmıştır. Eğitim; eğitsel denemeler, kritikler, seminerler, dersler, atölye çalışmaları, online tartışmalar ve bireysel çalışmalardan oluşur. Katılımcı bir anlayaşıa sahip olan stüdyoya öğrencilerin her hafta bir tartışma konusuyla gelmeleri ZORUNLUDUR. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Bellek, göstergebilim. Seçim Şekil-Zemin Görsel Arama Kamuflaj. | Ödev 1 |
2 | Gestalt - Alan Teorisi. Tasarım Hiyerarşisi, Renk Unsurları. | Ödev 2 |
3 | Çizgi Şekil İşaretleri, Simgeler ve ikonlar. Kontur alan dokusu. | Ödev 3 |
4 | Denge Kontrast Vurgu / Hakimiyet Hareketi / Ritim. | Ödev 4 |
5 | Tipografi: Bir harfin anatomisi, Tipografik Ölçme, Tipografik Standartlar, Tipografik Kılavuzlar. | Ödev 5 |
6 | Etkileşimli görsel tasarım. | Ödev 6 |
7 | Etkileşimli Veri Görselleştirme. Etkileşimli alanlar. | Ödev 7 |
8 | Video / animasyon temelleri. | Ödev 8 |
9 | Anlam iletmek için ses ve ışık kullanımı. | Sınıf içi çalışma değerlendirmeleri. |
10 | Mimari iç ve dış mekanlar. | Sınıf içi çalışma değerlendirmeleri. |
11 | Görsel tasarım için bir uyarıcı olarak çevre. | Sınıf içi çalışma değerlendirmeleri. |
12 | Hızlı Prototipleme. | Sınıf içi çalışma değerlendirmeleri. |
13 | Final projesi görüşmeleri. | Sınıf içi çalışma değerlendirmeleri. |
14 | Final projesi jüri hazırlığı. | Sınıf içi çalışma değerlendirmeleri. |
15 | Final projesi jürisi. | Final projesi sunumu. |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | - | |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 8 | 60 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | - | - |
Proje | 1 | 40 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 8 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 6 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 8 | 15 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | - | ||
Proje | 1 | 52 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 300 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular. | X | ||||
2 | Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer. | X | ||||
3 | Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar. | X | ||||
4 | Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
5 | Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır. | X | ||||
6 | Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir. | X | ||||
7 | Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur. | X | ||||
8 | İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
9 | Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir. | X | ||||
10 | Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest